vervolg laatste verhaal; mn story! - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Berber Brand - WaarBenJij.nu vervolg laatste verhaal; mn story! - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Berber Brand - WaarBenJij.nu

vervolg laatste verhaal; mn story!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Berber

22 Maart 2008 | Ecuador, Quito

ja daar ben ik weer, de bank was op de hoek van de straat, dus dat was snel gepiept!

na mn miss ecuador avondtuur, ben ik afgelopen weekend samen met Gyan (een kerel van 58 uit engeland) naar Cuenca geweest. dat is een coloniale stad in het zuiden van ecuador. ik had een beetje een slechte start (vertraging van 4 uur en bijna was mn vlucht gecanceled en verzet naar de volgende dag 5 uur..) maar het was echt een meer dan geslaagd weekend. echt een topstad! stuk of twaalf verschillende kerken, veel gezellige parkjes en supermooi weer!!
toen wij daar waren hadden ze in het religieuse Cuenca al een processiedag. zo waren er allemaal indianenvrouwtjes accesoires aan het maken van palmtakken. deze worden dan op een of andere manier gezegd en dan kan hun dag niet meer stuk!

Afgelopen donderdag zijn we met school naar een de plaatselijke markt in Saquisili geweest. of nou ja markt; het hele dorp was een grote markt. acht verschillende in totaal. maar de beste was toch wel the animal market, waar ze onderhandelen over koeien, varkens, schapen, geiten en lama´s.

´s avonds had ik mn eerste salsales op school. direct maar twee uur achter elkaar gedaan. was superleuk. ´s avonds direct maar even mn moves in de strijd gegooid in een té leuke salsabar downtown. een superleuke dans, maar best wel moeilijk want je hebt niet echt basispassen. het is een groot improvisatiegebeuren. maar ik vond het zo leuk dat ik waarschijnlijk woensdag meer lessen ga nemen hier in gringolandia (mariscal)!!

gister had ik dus mn grande almuerzar (grote lunch) met de hele familie. daarvoor ben ik nog met een paar mensen naar de processie in het oude gedeelte van quito geweest. het was een soort optocht waarin ze de laatste dag van jezus nabootsen. zo zijn er verschillende mensen die Jezus uitbeelden met het dragen van het kruis en daaromheen lopen dan mensen in grote paarse gewaden met puntmutsen erop. het lijkt een beetje op de kostuums van de Ku Kux Klan maar dan in het paars. beetje raar om te zien, maarja.. schijnt heel normaal te zien hier.

En nu is het dus vandaag! net even een mail gestuurd naar de KLM over mn terugvlucht, een ticket geboekt naar Cuzco en zoals beloofd jullie bijgepraat met mn nieuwe verhaaltjes.

Ga ik nu even lunchen en dan de oude stad verkennen. want ik woon wel in Quito, maar ik was elk weekend nog weg, dus ik weet helemaal niet hoe mn eigen stad eruit ziet hihi.

toedeloe!!

• 22 Maart 2008 - 18:59

Willie Enz.enz.enz.:

Hallo Berber,
    Zo we zijn weer op de hoogte tot zover ......JIJ VERMAAKT JE WEL !!!
    Hartelijke Groeten van ons....

• 22 Maart 2008 - 19:54

Marlies:

Hoi Berber,
    Wat een mooie foto's, wat een prachtige kleuren!! Je hebt een hoop te vertellen en je gaat van hot naar haar. Prachtige ervaring voor je. Veel plezier en liefs van ons.

• 22 Maart 2008 - 21:38

Moeders:

berber, volgens mij hoeven wij straks nergens meer naar toe met jou. jij hebt dan alles al gezien in ecuador.grapje

• 23 Maart 2008 - 20:51

Laurens:

Heerlijk je enthousiasme. Ben je ook wel eens moe?. Geniet van je tijd, doe goed en blijf gezond.

Groet,
    Laurens

• 24 Maart 2008 - 17:17

Jade:

Ga je ook nog wel naar school? hahah Echt super dat je zoveel doet en ziet daar, geniet er van, voordat je het weet is het voorbij. Ik ga nu even je fotos bekijken. Hoe gaat je spaans eigenlijk? En wanneer kom je terug?
    Besos!

• 24 Maart 2008 - 20:42

Chantal:

Joehoe, begin langzamerhand jaloers te worden:(..
    Echt leuk om te lezen wat je d'r allemaal doet! Veel plezier morgen met je Salsales:D

Xx Besos;)

• 03 April 2008 - 18:15

Ciska:

Nou nou Salsa dansen goed zeg echt toppie.
    Mooi dat je zoveel doet enzo veel plezier met je ouders.
    Groetjes Ciska.