mn echte laatste daggie - Reisverslag uit Lima, Peru van Berber Brand - WaarBenJij.nu mn echte laatste daggie - Reisverslag uit Lima, Peru van Berber Brand - WaarBenJij.nu

mn echte laatste daggie

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Berber

28 Juni 2008 | Peru, Lima

ik ga alweer bijna weg.. (snik)

sorry dat ik de laatste tijd zo weinig op mn weblog heb gezet, maar ik wou mn tijd niet verdoen in internetcafes en daarbij kom ik ook alweer snel thuis, dus dan vertel ik al mn verhalen wel.

toch even snel zodat jullie weten wat ik in de tussentijd heb gedaan.

volgens mij was mn laaste echte bericht ergens na lake titicaca, toch? inmiddels ben ik ook naar bolivia geweest (was eerst niet gepland, maar als je toch in de buurt bent, waarom ook niet?)
ben alleen naar la paz geweest en ik heb een 3-daagse tour gemaakt op de zoutvlakte op uyuni, wat supermooi was, maar wel superkoud!!

ik wou ook graag naar sucre en potosi, maar doordat ze daar allemaal blokkades hebben en dus de stad niet in of uit kan, ging dat feest niet door. dan dus maar weer terug naar la paz en van daaruit terug naar peru. heb toen dus ook gezellig 24 in een bus gezeten op heel mooi geasfalteerde wegen (NOT).

in arequipa aangekomen, kreeg ik een smsje van nienke (in cusco leren kennen en kwam ik later ook weer in la paz tegen) dat zij ook in arequipa was. ben dus naar haar hostel gegaan en hebben toen samen een happie gegeten. volgende dag samen de stad in en daarna is zij naar cusco gegaan voor inti raymi (big party 24 juni) en ben ik vertrokken voor een tweedaagse tour in de colca canyon.

volgende dag was ik jarig zoals jullie wisten (nog heel erg bedankt voor alle leuke reacties op mn blog, msn of hyves!!), maar het bleek allemaal minder leuk dan ik dacht. was hondsberoerd die dag, met alles erop en eraan en ik had ook nog is last van de hoogte.. (na 4 maanden tijd? jaha ik heb weer heerlijke timing..)

na arequipa ben ik in de bus gestapt naar nazca (ook tien uur) om de lijnen te bekijken. kom ik daar aan op het vliegveld: geen kip te bekennen en supermistig, waardoor je natuurlijk niks van de lijnen kunt zien. heb toen een paar uur gewacht totdat het wegtrok en toen ben ik met twee andere vrouwen uit mexica in een uberklein vliegtuigje gestapt.
wel leuk om te zien, maar ik dacht eigenlijk dat ze groter waren hihi.


Hooo, ik ga nog even met nienke de toerist uithangen door in een open bus door de stad heen te toeren, dus misschien dat ik op het vliegveld even verdertyp..

jah was ik weer.. zou eerst even verdergaan en dan direct door met het volgende, want ik heb nu toch ook weer een verhaal (maak ook niks mee hier, ahum, waarom moeten ze altijd mij hebben?!)

nadat ik weer wat had kunnen afvinken van mijn ´what-i-want-to-see-in-peru-list´ (nazca-lijnen), ben ik voor de verandering maar weer is in een bus gestapt en doorgegaan naar Ica. daar is verder weinig te doen, maar als je daar dan weer in een taxi stapt naar Huacachina, dan kun je daar weer de beest uithangen (wat ik uiteraard ook gedaan heb ;))

het dorp zelf stelt eigenlijk weinig voor, twee straten met een meer ertussen, that´s it! maar wat dan wel weer leuk is, is dat je daar kunt sandboarden!!

toen ik het hostel binnenstapte, vroeg ik of ze nog een kamer hadden. ja dat hadden ze wel, maar het was wel 70 sol. dus ik zo; hoeveel? (ik was gewend aan 15/20 sol..) ik nog vragen of ze een dormitorio hebben (vol) en of het goedkoper was voor studenten (niet..), maar dat ging niet helemaal werken had ik al wel door.. na enige overpeinzingen heb ik het toch maar gedaan, want het zou (in eerste instantie) toch maar voor één nachtje zijn en ik zag het als een soort eigen verjaardagscadeautje.

ik werd naar mn kamer gebracht, deed de deur open en zag dat het al elke cent waar was.. Wat een tophotel!! Verf op de muur, een goed bed met een dekbed (ipv irritante rotlakens), een eigen badkamer mét warme douche, topuitzicht op een zwembad. in een paar woorden; Nét wat ik nodig had! heb dan ook eerst een half uur onder de douche gestaan en toen vroeg mn bed ingedoken, om heeerlijk lang in dat topbed te slapen. wat een leventje heb ik ook he whahaha :D

de volgende dag zou ik om half 11 ´s ochtends gaan sandboarden maar omdat het best wel bewolkt was, gingen we om 4 uur smiddags. ook goed.
4 uur, dus weg. we gingen in een dune buggie eerst een stukkie rijden en bovenop de duinen konden we gaan boarden. zodra we het dorp uit waren, ging de chauffeur helemaal los. als een klein kind in een speeltuin. motor opvoeren en GAAAN!!
echt top. met een razende snelheid sheurden we door de duinen heen. recht op steile hellingen af en dan weer scherpe bochten maken. Super. toen we bij de eerste beschikbare dun aankwamen, probeerde ik eerst echt te gaan sandboarden, maar ik had al snel door dat dat niet helemaal ging lukken.. het klitteband was te los en ik stond met mn verkeerde been vooraan (was vastgesteld op het board..). bij de volgende duin gingen de meesten van onze groep dan ook over op de volgende tactiek. Op je buik!! JEEJ!
ellebogen in en (zoals ik altijd maar zeg) GAAN!
echt zo tof! nog een keer! en nog een keer! whahaha

we waren rond een uurtje of zes weer terug in ons hotelletje en ik had toen een bus naar lima kunnen pakken, of daar nog een nachtje kunnen blijven. en aangezien ik van veel mensen had gehoord dat lima niks is, het niet echt mijn hobby is om ´s avonds laat ergens aan te komen en ik toch in een TOPhotel zat, was de keuze snel gemaakt, om nog maar een nachtje te blijven in mijn eigen kleine resortje ;)

de volgende dag dus de bus naar lima gepakt, in een hotel een dormroom geboekt en nienke een sms gestuurd dat ik er was. zij was namelijk net die ochtend ook in lima aangekomen. wel gezellig dacht ik zo. dus toen even een hapje en een drankje gedaan, wat rondgewandeld in miraflores en toen ´s avonds naar de bios geweest. Heerlijk.

vandaag heerlijk ontbeten, mail bekeken, en toen met nienke naar het oude gedeelte van de stad gegaan. we konden wel allerlei gebouwen in en musea bekijken, maar daar hadden we allebei geen zin in, dus wat doen wij dan? Naar de kapper!! whahha tis hier toch goedkoper dan in nederland en er kan weinig misgaan aan alleen de puntjes bijknippen, dus waarom ook niet?! ´k heb nu dus weer een frisse coupe voor nog geen 2 euro :D

en nu mn andere verhaal..
mijn vlucht terug naar nederland gaat van quito naar amsterdam met een tussenstop in lima. ik had drie maanden geleden al 5 keer gevraagd of het ook mogelijk was, om in lima in te checken ipv om dat in quito te doen. om een of andere vage reden was dit niet mogelijk en had ik dus een ticket van lima naar quito geboekt (omdaar in te checken voor mn vlucht naar nederland) om vervolgens weer van quito naar lima naar amsterdam te gaan..

kom ik dus net hier op het vliegveld aan, blijkt mijn vlucht naar quito overboekt te zijn. nou de hel brak hier los met al die opvliegende peruanen. dan denk ik bij mn zelf; mensen denk om je hart! ik kon het ook wel gaan doen, maar ja wat schiet je ermee op.. NADA! ik bleef dus rustig wachten (want ja zo ben ik) en was dus als laatste aan de beurt. ach ja, iemand moet het zijn. en ik wist dat ik ze toch wel om kon lullen (wat uiteindelijk ook gelukt is) omdat ik terug zou komen in lima.

heb het dus nu voor elkaar, dat ik niet naar quito ga en dus in lima in kan checken (elk nadeel heb zn voordeel zeg ik altijd maar whaha). dus wat doet berber morgenmiddag? eerst naar taca, iemand meesleuren naar klm, hen overtuigen dat ik hier gewoon in kan checken en zodra ik in nederland ben mn geld terug eisen! dacht het wel!

ik zit hier dus nog wel even, maar ja ik heb een goed nederlands boek, muziek, twee nederlandse bladen, alle winkels en restaurants zijn open, dus wie doet me wat?! whahaha
Think positive (even after 4 months of travelling!)

  • 29 Juni 2008 - 02:58

    Nienke:

    Nou ben benieuwd wat je over ons dagje toeristje spelen in Lima weet te vertellen, haha.

    Enne wie weet tot morgen, zet jij thee vast koud, euh warm bedoel ik.

  • 29 Juni 2008 - 07:29

    Sjaak:

    Nou Burp, weer een mooi, mooi verhaal!
    En dat nog wel op onze Frippus z'n verjaardag! Ik heb er wel weer goed om kunnen lachen, en jeweetzelf lachen is gezond... vraag maar aan mevrouw Slomp.
    Helaas kan ik niet bij je ontvangst in NL zijn, maar ik drink hier wel een koppie thee op je aankomst;)

    En Burp, jeweetzelf! Tot Plots!

  • 29 Juni 2008 - 07:43

    Moeders:

    ik had mij al ingesteld op een supervermoeide dochter, maar je hebt al twee vluchten minder, valt dus mee!!!!

  • 29 Juni 2008 - 11:03

    Octavia:

    Goede reis!

    Groeten, Henk en Octavia

  • 29 Juni 2008 - 11:20

    Margreet:

    Goede reis en alvast welkom thuis!
    Je hebt net de buurtBBQ gemist.

    groetjes Margreet


  • 29 Juni 2008 - 14:20

    Tineke:

    goeie reis naar huis!!

  • 30 Juni 2008 - 17:15

    Moeders:

    berber is weer op ijhorsterbodem.

  • 30 Juni 2008 - 17:57

    Willie En Co :

    WELKOM THUIS !!!!YOGHERT , CRUESLI EN PANNEKOEKEN OP !!!???

  • 02 Juli 2008 - 05:08

    Marjolein:

    Welkom thuis!!!

    Hopelijk heb je een goede vlucht gehad!

    Rust lekker uit en laat je jezelf maar lekker verwennen ;-)

    liefs, Marjolein

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Lima

Zuid-Amerika

Recente Reisverslagen:

02 Juli 2008

...

28 Juni 2008

mn echte laatste daggie

22 Juni 2008

feliz compleaños a mi!

16 Juni 2008

*zucht*

12 Juni 2008

Bolivia
Berber

Actief sinds 13 Maart 2008
Verslag gelezen: 273
Totaal aantal bezoekers 44225

Voorgaande reizen:

25 Januari 2015 - 23 Juli 2015

Nieuw Zeeland & Zuidoost Azië

10 Februari 2011 - 03 Augustus 2011

Zuid-Afrika

02 Maart 2008 - 29 Juni 2008

Zuid-Amerika

Landen bezocht: