semana pasada (afgelopen week) - Reisverslag uit Cusco, Peru van Berber Brand - WaarBenJij.nu semana pasada (afgelopen week) - Reisverslag uit Cusco, Peru van Berber Brand - WaarBenJij.nu

semana pasada (afgelopen week)

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Berber

19 Mei 2008 | Peru, Cusco

Napaykuyki
(is Quechua voor hoi)

ik heb weer veel gedaan afgelopen week, al zeg ik het zelf hihi.

zo ben ik dinsdag met de helft an alle oudjes op stap geweest. de dag van tevoren zeiden ze dat we naar urubamba zouden aan, maar op de dag zelf bleek dat we naar Wanchi (of zoiets) gingen.
ik dus vragen wat dat was; ja een plaatsje ongeveer 1,5/2 uur van Cusco vandaan. nou ook leuk toch, dacht ik..

wij met alle oudjes de bus in (al een kunst op zich), paar nonnen erbij en het feest was compleet! whaha

we gingen inderdaad ongeveer anderhalf uur in de bus oppad, maar waar we uitkwamen.. niet bij een plaatsje in elk geval. ergens boven op een berg in the middle of nowhere, niks te bekennen, behalve... een kerk!!

ik kon het verwachten; ben tenslotte toch met een stel nonnen opppad.. ;)

nou daar aangekomen, moesten eerst alle oudjes de bus uit klimmen en toen de kerk ingeholpen worden. jaja ik heb het zwaar.. hihi

eenmaal in de kerk stond er één meneer in een groene jurk voorin de kerk. eerst hield hij een heel verhaal over een heilige tosti (oeps, hosti), toen kwam er een heel verhaal over de bijbel (ondertussen moest je de hele tijd gaan zitten, knielen en opstaan.. ik dus ook maar doen, géén idee waar het over ging..) en toen kwam er nog een heel verhaal over heilig water.. toen kwam de meneer in de groene jurk bij iedereen langs, stopte een verwelkte bloem in het water en leefde zich vervolgens helemaal uit.. whaha het komt er dus op neer dat ik gezegend ben door die meneer hihi.
dacht dat ik dat al was, maarja..

daarna zijn we allemaal weer de kerk uitgegaan en zijn we buiten in het zonnetje gaan zitten en heeft iedereen een zak popcorn leeggegeten (ons lunchpakket..)

Op een gegeven moment zei onze oppernon VAMOS (laten we gaan)! dus ik dacht; we gaan terug naar ons bejaardentehuis. nou nee, we reden ongeveer een uur en kwamen toen bij een meer uit. niks te bekennen, behalve een restaurant. net een pak popcorn achter je kiezen, krijg je ook nog een peraanse lunch.. gha! maar niet binnen hoor, buiten op schoot middenin een grasveld. dus toen heb ik eerst even geluncht en daarna heb ik (komtie) gevolleybalt en gevoetbalt met mn vrienden hihi. dikste lol!


De dag erna (woensdag) had ik zelf een activiteit in gedachten; namelijk >> BINGO!! whaha
ik had van tevoren al wat kleine inkopen gedaan en de bingokaarten op half A4-formaat afgedrukt. dus ready to go!
ik schreeuwde de nummers door een microfoon en hield de cijfers (0 tm 9 één voor één afgedrukt op A4papier) omhoog. maar ik moet zeggen; ze vonden het geweldig. ´t was een groot succes!!

Donderdag heb ik nog kleurplaten gemaakt met de ouwe vrouwtjes en vrijdag heb ik met een bal overgegooid (ook een dagtaak)
en toen was het alweer weekend!!
jahaa, ´t gaat hard, als je het leuk hebt. vertel mij wat hihi.

Afgelopen zaterdag ben ik met Peter wezen raften. we zouden dat eerst vorige week zondag doen, maar aangezien peter half invalide was na het mountainbiken, hadden we het maar verzet naar dit weekend. toen we bij het boekingkantoor aankwamen, werd de bestemming vor de derde keer veranders, ivm de waterstand van de andere rivieren. Op zich was het wel leuk, maar ik had er iets meer van verwacht.. (ik heb al is geraft in Frankrijk en dat was veel spectaculairder, maarja je kan niet alles hebben he..) oh we waren met nog een stel uit peru en zij hebben foto´s gemaakt, dus hopelijk krijg ik die binnenkort opgestuurd.

en toen; Zondag!!
wij zaten die vrijdag ergens in een restaurant en een paar van ons hadden nog geen plannen voor die zondag, maar we wouden wel graag wat doen. En aangezien we alle stenen, kerken en musea hier al hadden gezien, dachten we dat het tijd werd voor iets anders. zoiets als Parapenten bijvoorbeeld. wat voor iets?! jaha parapenten! voor de leken onder ons; dat is van een berg afspringen met een parachute op je rug!

Peter ging eerst, maar aangezien hij nog half gewond was van de week ervoor, kon hij niet heel hard rennen.. en die instructeur maar roepen; faster, faster, faster!! Helaas sprong hij te vroeg de lucht in en werd parachute weer naar beneden getrokken. Vlak voor de afgrond kwamen ze weer tot stilstand (de parachute was al over de afgrond, slik). Poging 2 ging gelukkig wel goed. daarna was nienke aan de beurt (meisje uit nederland). en na heel wat wachten (je bent ongeveer een uur onder de pannen per persoon, waarvan je ong. 30 min. in de lucht zit) was ik aan de beurt!!

verstand op nul( alleen maar denken; ik moet rennen!!) en gaan! mijn start ging uitstekend en daar vloog ik! het was zo ontzettend cool!! eerst is het een heel raar gevoel, omdat je niks onder je hebt, maar na een paar seconden geniet je volop van het uitzicht en van het feit dat je gewoon vliegt! je voelt de lucht onder je parachute en je voelt je letterlijk zo vrij als een kanariepietje!
ik vroeg na de landing nog aan hem; nog een keer?! maar dat kon helaas niet, omdat er nog twee na mij waren. het was zo tof!! ik vond het echt supercool!


Ik heb trouwens nog foto´s bij al deze verhaaltjes op het wereldwijdeweb gezet, dus dan kunnen jullie weer even meegenieten!

http://www.mijnalbum.nl/Album=UEUUK8MU

Heel veel liefs vanuit Cusco!!

  • 19 Mei 2008 - 20:19

    Gienke:

    wonderlijke kinderen heb ik toch. dat vliegt maar door de lucht net alsof het niks is

  • 19 Mei 2008 - 20:35

    Jakob:

    Berb. Wat zal het leven saai worden in Nederland....

  • 20 Mei 2008 - 12:17

    Sien:

    Fantastisch Berber,wat je allemaal onderneemt en doet,haal alles nog uit de kan de laatste weken!!

  • 21 Mei 2008 - 19:58

    Frits:

    gha brubje!

    ik had dit allemaal wel willen zien, allereerst de bingo wat ik al echt wat voor jou vindt( ontdek je 2e ik) en dat vliegeren.. pa en moe ook helemaal trots;)

    nou succes met je volgende avontuur.

    greetz Fripsje

  • 21 Mei 2008 - 22:20

    Evelien:

    Hééé tofferd! Het ga je goed lees ik :D Te gek allemaal! Lekker blijven vliegen!! Want de tijd gaat echt veel en veel te snel. Ik ben volgende week alweer bijna in Nederland.. ieh, dat klinkt koud en klein! Jaloers op jou weken in het vooruitzicht! Ik zit nu in Puerto Lopez; lekker stoffig kustplaatsje. Morgen de Galapagos.. de los Pobres ;) ook leuk!

    Dikke liefs van Eef!

  • 23 Mei 2008 - 09:07

    Chantal:

    Wát een ENORME gave foto's!!! vooral die ene dat je tussen al die bejaarden staat haha..
    Geniet de laatste weken van t reizen en helaas voor jou maar, Hasta luego;)!
    Liefs Chantal

  • 23 Mei 2008 - 19:17

    Octavia:

    Hoi Berber, helemaal geweldig! Klinkt hartstikke goed, En dan raften.... helemaal te gek dat je dat gedaan hebt.
    Groetjes, Octavia

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Cusco

Zuid-Amerika

Recente Reisverslagen:

02 Juli 2008

...

28 Juni 2008

mn echte laatste daggie

22 Juni 2008

feliz compleaños a mi!

16 Juni 2008

*zucht*

12 Juni 2008

Bolivia
Berber

Actief sinds 13 Maart 2008
Verslag gelezen: 168
Totaal aantal bezoekers 44263

Voorgaande reizen:

25 Januari 2015 - 23 Juli 2015

Nieuw Zeeland & Zuidoost Azië

10 Februari 2011 - 03 Augustus 2011

Zuid-Afrika

02 Maart 2008 - 29 Juni 2008

Zuid-Amerika

Landen bezocht: