Bolivia - Reisverslag uit La Paz, Bolivia van Berber Brand - WaarBenJij.nu Bolivia - Reisverslag uit La Paz, Bolivia van Berber Brand - WaarBenJij.nu

Bolivia

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Berber

12 Juni 2008 | Bolivia, La Paz

dag mensen!

ik zal even snel een update doen van het begin van mijn trip. ik ben ondertussen namelijk ook allerlei dingen aan het opzoeken over touroperaters in Bolivia en tickets weer terug naar Peru. volgende keer zal ik dus even een uitgebreid verslag doen.

afgelopen weekend ben ik met Rebecca (meisje uit Engeland) naar Machu Picchu geweest. voor alle mensen die dit niet kennen of te lui (;)) zijn om te googlen; dit is een oude incastad middenin de bergen die nu op de lijst staat van de nieuwe 7 wereldwonderen! om 05.00 Am waren we startklaar en sprongen we in de bus om de zonsopkomst te zien. Supermooi! Daarna rond een uur of 7 hebben ik mn stoute sandalen maar weer is uit de kast getrokken en aangetrokken. we gingen de Wayna Picchu beklimmen (berg achter de ruines). ik heb onderweg wel minstens (!) drie keer bedacht waarom ik in vredesnaam op dat idee was gekomen. een berg beklimmen op weet ik hoeveel meter hoogte.. dat bedenk je toch zelf niet?! :D Maar toen we boven kwamen was het het allemaal waard geweest, want we hadden een superuitzicht!

Maandagochtend ben ik met Louise en nog twee meiden uit Denemarken in de bus gestapt op weg naar Puno. De volgende dag gingen we namelijk beginnen met onze twee-daagse tour op Lake Titicaca. eerst zijn we naar de drijvende uros-eilanden geweest, waarna we verder zijn gevaren naar Amantani. hier hebben we een hike gemaakt naar een heilige tempel bovenop het eiland en van daaruit hadden we een prachtig uitzicht op de ondergaande zon. ´s avonds heb ik me nog even in de Amantanische uitvoering van de Staphorster klederdracht gehezen (ja, je moet toch wat, zo ver van huis) en hadden we een big party in het dorpshuis. die nacht hebben we bij een plaatselijke familie geslapen >> super! en de volgende dag hebben we een VERSCHRIKKELIJKE bootrit naar Taquile gemaakt, één van de andere eilanden. ik zei al zo tegen de rest; ik heb vijf dagen op de Galapagos gezeten, maar dit is erger. op de terugweg van Taquila naar Puno, dachten ze dat het water rustiger was, maar dat bleek toch iets te optimisch geweest. het was nog erger! uiteindelijk toch veilig mijn beide beentjes weer op vaste wal gezet en heerlijk in bed gedoken.

*even tussendoor; merk dat ik alweer aardig wat aan het kleppen ben, hihi*

Vanochtend een bus´ritje´ gemaakt van Puno naar La Paz. dachten eerst dat het 6 uur was, maar we moesten de grens over, hadden een uur oponthoud in Copacobana (geen idee waarom) en toen werd onze bus op een veerpont gezet die met een houten stok werd bestuurd.. Ongelooflijk! wij allemaal de bus uit en in een apart bootje naar de andere kant, wat een idee, wat een land gha!

Nu in La Paz en morgen maar is even bekijken wat hier zoal te doen is..

Slaap lekker mensen!
Ow nee dat doen jullie nu.. :P
Nou daag!

  • 13 Juni 2008 - 05:24

    Joop De B.:

    Ha Berb,

    Nou nu heb je ons wel extra in spanning gebracht en zijn we zeer benieuwd naar de afloop van 't verhaal... "vol verwachting klopt ons hart, wie de ohnee" ... maar i.i.g. Top hor...
    Ik zie je al helemaal gaan in de lokale stapster kledij;) Heb jeje eigen Stap/IJhorster pak nog meegenomen dan? Of hangt dat nog in je kast op Stapst, samen met je "hooriezers";)

    Cheers, en de groet'n van Harrie uiteraard...

    Groet'n aan moeders, de goeiste postbooie van Stapst en wijde omstreken;)

  • 13 Juni 2008 - 11:10

    Moeders:

    bedankt harry

  • 13 Juni 2008 - 13:05

    Marjolein:

    Ha meis,

    Wat maak je weer een hoop mee. Echt gaaf om allemaal te lezen.
    Genieten he!!

    liefs, Marjolein

  • 13 Juni 2008 - 18:26

    Octavia:

    Hoi Berber, nou ja, zo maak je nog eens wat mee. Geweldig om te beleven, leuk om te lezen!
    Trouwens, je moeder kan dan wel een goeie postbode zijn, die op de Galapagos kunnen er ook wat van. Dat zijn nog eens postbodes!
    Geniet er nog maar lekker van!

  • 14 Juni 2008 - 01:43

    Fleur En Paul:

    Haa Berber! Hoe is het met je? Lees pas net je berichtje, balen van je reisgenoot. wij zijn toevallig net angekomen in Bolivia, Copacabana en blijven hier waarschijnlijk tot overmorgen. Evenuitrusten! Dan trekken wedoor naar La Paz en blijven we ook 2 dagen waarschijnlijk. Waar zit jij? ik had gedacht dat je al hier zou zitten. Laat snel even wat weten, dan kunnen we vast meeten. Je kunt ook mailen naar fleurcals@hotmail.com. Maybe tot snel! Liefs Fleur en Paul

  • 16 Juni 2008 - 06:49

    Dhr. Zondag:

    ha Burb!

    wat een leuk verhaal weer.. ik zie je al helemaal gaan op de sandalen in Machu Picchu( de incastad);) maar ik ben blij dat je het naar je zin en leuk hebt. mis je je olde stekkie in staphorst/ IJhorst al een beetje?

    nou tot snel!
    Gr. Frits

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Bolivia, La Paz

Zuid-Amerika

Recente Reisverslagen:

02 Juli 2008

...

28 Juni 2008

mn echte laatste daggie

22 Juni 2008

feliz compleaños a mi!

16 Juni 2008

*zucht*

12 Juni 2008

Bolivia
Berber

Actief sinds 13 Maart 2008
Verslag gelezen: 253
Totaal aantal bezoekers 44212

Voorgaande reizen:

25 Januari 2015 - 23 Juli 2015

Nieuw Zeeland & Zuidoost Azië

10 Februari 2011 - 03 Augustus 2011

Zuid-Afrika

02 Maart 2008 - 29 Juni 2008

Zuid-Amerika

Landen bezocht: