knol hobbel'n! - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Berber Brand - WaarBenJij.nu knol hobbel'n! - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Berber Brand - WaarBenJij.nu

knol hobbel'n!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Berber

13 April 2008 | Ecuador, Quito

jaja, ik heb gewoon meer dan 4(!) uur op een paard gezeten.

afgelopen week waren mn ouders met zn tweeen naar de jungle, maar dit weekend ben ik weer gezellig met hen oppad.

gister zijn we naar de Cotopaxi (bekendste vulkaan van Ecuador) vertrokken om daar een nachtje in een hacienda te slapen en om te gaan paardrijden!!

gister daar aangekomen en na een korte theepauze, hebben we onze outfits aangetrokken? *outfits?!*
jaja heuze cowboyoutfits hihi. je krijgt een soort halve broek aan met koeienleer erop en een supervette poncho! gha!

paarden van stal gehaald en gaan met dat knol! mn moeder deed ook een poging, maar haar beesie ging er al half vandoor, waardoor mn moeder aan de teugels trok en het beesie nog meer van slag werd. na 5 minuten had mn mams dus al verzonnen dat ze niet mee ging.

dat mocht voor ons (mn papa en ik) geen reden zijn om niet te gaan, dus zijn wij samen met de gids vertrokken voor een machtig mooie, super fantastische trip van meer dan 4 uur!

beiden hadden we helemaal geen ervaring met paardrijden (tenzij je mijn avontuur tijdens albines rijles meeteld > een voet in de stijgbeugels en dat peerd gaat der vandoor, ik der achteraan..), maar na wat uitleg, hoe je zo'n dier in het spaans stilzet (erg belangrijk hihi) gingen we vol goede moed op pad.

we reden langzaamaan steeds verder omhoog en we hadden heel mooi uitzicht op het dal en de drie vulkanen rondom de hacienda.

op een gegeven moment kwamen we op een vlak stukje en dus vroeg de gids of we wat harder wouden dan alleen stappen. nou ja prima, laten we dat is proberen.
dus ik geef dat peerd in hengst (hihi) in zn buik en holadiejee daar gingen we in draf (zo heet dat toch, een versnelling sneller, ja ik ben niet zo'n paardenknner..). Echt geweldig! ik had echt de dikste skik!

op een gegeven moment werd het weer wat stijler, dus gingen we weer wat langzamer en de berg op. aan de andere kant aangekomen zie ik opeens een stuk of 15 a 20 stieren staan. whaaa!! wat te doen?! maar gelukkig was er een hond meegelopen vanaf de hacienda en die ging dus in volle vaart als een volleerde stierenherder (gha!) achter het gevaar aan. zo mooi om te zien.

na dik twee uur, vroeg de gids (die alleen spaans sprak en ik dus als tolk fungeerde..(oei moeilijk woord hihi)) of we nog verder wilden. hij had eerder al gezegd dat het aan het einde van de middag waarschijnlijk zal gaan regenen, maar het was nog maar half 12 en we hadden er enorm veel lol in, dus waarom ook niet.

uiteindelijk zijn we tot een soort grot gekomen en zijn toen omgedraaid omdat je ook nog weer terug moest en dat langer zou duren.

toen we bij de laatste heuvel waren, voordat we weer 'thuis' waren, gaf de gids opeens regenponchos aan ons. ik zag al wel een donkere lucht en wat regen was ik inmiddels ook wel gewend dus nergens om je druk om te maken, toch?!

Maar toen opeens begon het toch te hagelen!! je had er op zich zelf geen last van, maar door de hagel werden alle zandpaden spekglas, waardoor het nogal moeilijk sturen was hihi. op een gegeven moment begon het ook keihard te onweren, dus moest je bij elke klap even stil staan, zodat die beesten wat rustig werden.

Oja nog een klein detail > laat ik nou net zo'n eigenwijs paard hebben die niet van water houdt en dus alle plassen omzeild en dus van de route afgaat. ik zo goed als dat ging zeggen datie de gids moest volgen (zie je het voor je), maar doen is een tweede natuurlijk hihi.
en nog iets > hagelt en onweert het als een gek, gaatie rustig een hapje struik naar binnen werken (heb ik dat)! whaha

waren we bijna weer bij de hacienda, breek er een paard uit bij het weiland naast ons. die stond dus pal voor ons op het pad, klaar om op ons af te komen. whaha daar stond ik dan met nul komma nul ervaring op zon beesie. ik zag het al helemaal voor me > komt dat peerd eraan, is mijn peerd van slag, en dan mag ik rodeo gaan rijden op zijn rug! maar gelukkig hadden we onze waakhond nog!

toen we weer bij de hacienda aan kwamen stond mn moeder ons al op te wachten met een camera in de aanslag. ik parkeer dat paard en stap er heeel sierlijk af.. maar pijn dat dat deed, machtig! je hele benen verrot door dat zadel whaha.

Na een lekker koppie thee bij de openhaard (wat een uitkomst zeg.. lang geleden dat ik het zo lekker warm had, want hier in Ecuador kennen ze geen verwarming (is zo duur..), dus ik lijdt al een maand kou zeg maar hihi) opgewarmd en na het eten mn nestje ingedoken. Zzzz..

Vandaag zijn we eerst naar het cloudforest geweest, maar daar was weinig aan (alleen maar bamboe gezien hihi).. dus daarna weer teruggegaan naar Quito. na een lunch in een ecuadoriaanse eettent, zijn we naar het oude gedeelte van Quito geweest. heerlijk relaxt in een parkje gezeten en mensen gekeken (leukste wat er is).

Nu heel even in het hetel van mn ouders (mn vader ligt te pitten, mn moeder zit aan de Sudoku denk ik en ik praat jullie even bij) en dan gaan we straks even uit eten in de Mariscal (gringolandia).

Hasta Luego!

ps foto's volgen snel gha!

  • 14 April 2008 - 04:55

    Willie En Co :

    Nou Gienke je het er in ieder geval OPGEZETEN !!!!! en uiteraard zullen onze KENNERS !!!!! jouw wel even vertellen waarom het niet helemaal goed ging !!!
    Veel plezier verder ......

  • 14 April 2008 - 05:23

    Iris Broersma:

    Gienke ik denk al dat ik weet wat er mis is gegaan toen dat paard op hol sloeg dan moet je achteruit gaan zitten en korte teugels trekken (wel rustig) maar nog veel plezier daar !

    Trouwens hoe lang blijf jij en jacob nog?

    Groeten van iris.

  • 14 April 2008 - 05:56

    Sjaak:

    Nou Berb,

    Dat doe je goed, zo zie je toch maar weer dat dat Staphorster bloed goed van pas komt;) Want dat had natuurlijk niet iedereen zo aangedurft...
    Vermaak jij je nog maar even met je ouders, en have fun daar...

    Gegroet,

    Sjaak

  • 14 April 2008 - 06:38

    Margreet:

    Hee luitjes,
    Goed om van jullie (en avonturen) te horen. Hier alles goed
    groetjes Margreet


  • 14 April 2008 - 11:36

    Frits:

    Ha Burb,

    wat een leuk verhaal weer, ik ben blij dat je nu ook ervaring hebt met knollen temmen, je weet tenslotte nooit wanneer dat weer van pas komt;)gezellig met je vader op pad geweest las ik... schept toch weer een band. ik denk dat die 2 het wel naar hun zin hebben bij u. trouwens, nog bedankt voor je kaartje. erg tof en lastig( je snapt het wel). maar ik ben er helemaal uit gekomen:D verder weinig nieuws, konningedag komt dr weer aan? join je nog onze club??

    haste la de volgende keer!!

    groetn Frits

  • 14 April 2008 - 16:10

    Chantal:

    Berber, wat een avontuur jij op een paard, ben benieuwd naar je foto's:p.
    Nog bedankt voor je kaartje trouwens! het meeste heb ik ervan kunnen lezen haha..
    Nou mak an;) ¡Hasta luego! xx

  • 15 April 2008 - 16:25

    Emily:

    Haay Berber!
    Leuk om te lezen al die verhalen! Je hebt het wel naar je zin als ik het zo zie.. Dat paard rijden klinkt ook gaaf, maar succes met je zere kontie daardoor haha!
    Xx Emily

  • 17 April 2008 - 04:11

    Madre:

    twee dagen naar het noorden van quito geweest.
    van 9 tot 2 met opa van 77 jaar op pad geweest.
    bezocht>school, ziekenhuisje, suikerfabriekje, oogst suikerriet, twee kerkjes,caviaboerderij, kippenboerderij*mochten wij om veterinaire redenen niet in( negerdorpje, wij hebben geslapen in een vallei waar heel veel negers wonen , nog uit de tijd van de slavernij, zoutfabriekje,. nou ja te veel om op te noemen. opa en wij vonden het geweldig!!!!!!! vandaag naar een prachtige markt geweest, waar werkelijk alles te koop is.
    al met al , prima in ecuador
    vanavond met berber en evelien, nederlands meisje gegeten. eerst bij de salsales van de dames gekeken.
    morgen weer een andere markt en uit eten met berber en en engelsman met zijn zoon.

    jacob en gienke

  • 17 April 2008 - 06:01

    Marjolein:

    Ha Berber,

    Wat maak je weer een hoop mee!!! Leuk dat je ouders er zijn. Geniet er van!!!

    En nog op een paard gezeten ook ;-) haha ben trots op je!!

    have fun!! tot je volgende verhaal.

    xxx en liefs, Marjolein

  • 17 April 2008 - 22:17

    Gienke:

    hoi allemaal, wij zijn vandaag naar saquisili geweest. een authentieke indianenmarkt.je weet niet wat je ziet. iedereen loopt wel iets te verkopen. met de nadruk op LOOPT!!!!
    lucifers,kamfer,pannen,snoepjes,riemen,veters,.als je het maar in je hand kunt houden.fruit in overvloed en vreselijk lekker. ecuador is het land van de bananen.eerst trouwens naar de veemarkt geweest. niets regels, gewoon zorgen dat je wat koopt of verkoopt.en dan gewoon de lama's,de varkens,de koeien,schapen IN DE VRACHTAUTO TILLEN!!!!
    pickup-trucks gaan naar huis met in de laadbak,1 en dezelfde auto,varken,lama,schaap,geit EN DE HELE FAMILIE MET DE GEKOCHTE WAAR!!!de mensen kunnen wel bij jacob onder de arm doorlopen, groter zijn ze niet.m.a.g.dat wij door onze lengte nog wel eens door de jeugd die in het bezit!!!! is van een gsm op de foto gezet worden.
    zo jullie lezen, alles wel in quito.
    en ik ga er van uit bij jullie ook.
    groetjes van jacob,barbera en grienke


  • 18 April 2008 - 07:06

    Ini:

    Gienke,
    Wij genieten volop mee van alle verhalen. Zondag gaan we weer naar mama en nemen dit berichtje ook mee. Alles goed hier. Veel plezier nog voor het resterende deel van de vakantie.
    Groetjes aan Berber en Jakob

  • 18 April 2008 - 12:26

    Willie En Co :

    Hallo daar ,
    Blij van jullie te horen en ook erg blij dat jullie het zo naar de zin hebben !!! Nu die boot nog ......maar ook dat gaan jullie vast en zeker geweldig vinden !!!
    Bij ons ook alles goed , wel heel erg druk , maar dat is ook de bedoeling , tussen de bedrijven door maak ik de camper startklaar voor een nachtje Elburg , zal vanavond een bloemetje kopen namens jullie voor Janneke ....BLIJG GENIETEN EN TOT BINNENKORT MET HEEEEEEEEEEEEEEEL VEEEEEEEEEEEEEEL VERHALEN !!!!
    smok smok smok van ons allemaal ( nou ja de 2 grootsten HAHAHAHA )Doeg.....

  • 18 April 2008 - 22:05

    Grienke:

    hoi, vanmorgen door een druk, chaotisch quito met de taxi naar berbers huis.daarna naar haar werk. wij mochten meelopen met een vrijwilligster die daar twee dagen per week werkt.wij zijn erg onder de indruk dat berber daar drie week heeft gewerkt.wij werden er stil van, zoveel ellende.bovendien is het er warm,druk,dettollucht en moet je met deze hitte op deze hoogte ook nog eens traplopen. als je dat drie uur op een dag hebt gedaan is het meer dan genoeg.daarna door het drukke chaotische quito weer terug naar huis.ik heb hier voor de rest van mijn leven wel genoeg uitlaatgassen ingeademd.WAT EEN VRESELIJKE SMERIGE bussen hebben ze hier.vanavond bij het gastgezin eten. ik geloof dat we in totaal met 15 man zijn. we zullen zien hoe dat weer toegaat.tot mails grienke en co.

  • 19 April 2008 - 08:10

    Ineke:

    Wat een belevenissen, geweldig

  • 20 April 2008 - 01:19

    El Padre:

    Vandaag met Verver en huisgenoot Ebelien (zo spreekt men berber en evelien uit)uit Assen op pad geweest naar de markt in Otavalo. Errug gezellig en een kleurrijke gebeurtenis. Je moet oppassen dat je niet blijft kopen want het moet wel mee terug de plas over. Daarna nog even naar de evenaar geweest en allerlei rare testjes gedaan. Jammer dat vandaag de regen met bakken uit de lucht kwam. We mogen evenwel niet klagen, zeker niet als je ziet hoe de plaatselijke bevolking er soms bijloopt, de verschillen zijn soms schrijnend.
    Morgen in alle vroegte op weg richting Galapagos. We zien er naar uit.

  • 20 April 2008 - 17:55

    Tineke:

    Wat ontzettend leuk om over jullie belevenissen te lezen. Jullie waren dit jaar niet op de staphorster markt, maar die hebben jullie echt niet gemist!

    BLIJVEN GENIETEN!!!!!!!

  • 21 April 2008 - 10:14

    Octavia:

    Leuke verhalen, fijn dat jullie er zo geweldig van genieten.
    Groeten uit het Woudenbergse aan jullie allen!

  • 21 April 2008 - 12:25

    Gerla:

    in één woord: geweldig!

  • 21 April 2008 - 17:25

    Willie:

    Weten jullie wat ik aan het doen ben ????Video's kijken van de Galapagos eilanden ........ik denk dat jullie daar wel heeeeeeeel veeeeeeeeeel indrukken op doen , en jullie hebben al zoveel opgedaan !!! IK HOOP DAT JULLIE HARDE SCHIJF GROOT GENOEG IS OM HET ALLEMAAL OP TE SLAAN EN OVER TE BRENGEN AAN ONS !!!!tot gauw ......doeg !!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ecuador, Quito

Zuid-Amerika

Recente Reisverslagen:

02 Juli 2008

...

28 Juni 2008

mn echte laatste daggie

22 Juni 2008

feliz compleaños a mi!

16 Juni 2008

*zucht*

12 Juni 2008

Bolivia
Berber

Actief sinds 13 Maart 2008
Verslag gelezen: 601
Totaal aantal bezoekers 44297

Voorgaande reizen:

25 Januari 2015 - 23 Juli 2015

Nieuw Zeeland & Zuidoost Azië

10 Februari 2011 - 03 Augustus 2011

Zuid-Afrika

02 Maart 2008 - 29 Juni 2008

Zuid-Amerika

Landen bezocht: