GALAPAGOS!! (2) - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Berber Brand - WaarBenJij.nu GALAPAGOS!! (2) - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Berber Brand - WaarBenJij.nu

GALAPAGOS!! (2)

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Berber

27 April 2008 | Ecuador, Quito

24e Isla Genovesa

na 6 uur te hebben gevaren, zijn we vanochtend op isla genovesa aangekomen.

eerst hebben we 1,5 á 2 uur op het eiland rondgewandeld rondom het strandje.
op dit eiland zijn alleen maar vogels te zien, maar ze zijn zo dichtbij (een halve meter tot een meter afstand) wat het wel heel leuk maakt.
we hebben gezien;
- freggatbirds
- red footed boobies
- nazca boobies
- galapagos pigeons
- short eared owl
mooi rustgevend eiland met een koraalstrand.

daarna zijn we teruggekomen naar de boot om onze snorkelspullen op te halen. eerst had ik geen goed snorkel gepakt, dus stapte ik na 10 minuten weer in de boot. (kwam allemaal water in, dus was meer met mn snorkel bezig, dan met de onderwaterwereld.) Later heb ik een andere opgezet en toen ging het een stuk beter.

halverwege was een soort pier en raad is wie daar weer was; RIchard! hihi
onder het snorkelen heel veel gekleurde vissen gezien en ook nog een stuk of 10 galapagos fur seals. erg mooi om te zien!

Na het snorkelen, staat er altijd sap met zoutjes en fruit klaar; heerlijk!

Ik heb ook nog even mn Spaans opgehaald door te socializen met de crew. erg grappig was dat. helemaal verbaasd dat ik nog maar 18 was, dat ik zo lang was, dat ik alleen reisde en dat ik al zo goed spaans kon na 4 weken school.

vanmiddag hebben we een wandeling gemaakt over de andere kant van het eiland. toen we boven kwamen was het één groot vogelparadijs. nesten op de grond, ouders die hun kroost te teen gaven, boobies die hun veren lieten drogen in de zon.

Inmiddels zijn we weer aan het varen, want het duurt ongeveer 5/6 uur naar het volgende eiland.


25e Bartholomé & Santiago

vanochtend zijn we vroeg opgestaan omdat dit eiland heel populair is en er dus veel boten zijn. zo hebben alle boten een schema dat je elkaar niet in de weg loopt.

Na het ontbijt zijn we eerst naar Santiago gegaan om de lava´stromen´ te bekijken.

best raar om te zien, zo´n grote zwarte vlakte van lava. we zijn daar lavalizzards, marineiguanas en pinguins tegengekomen. PINGUINS! midden op de evenaar. hoe bizar is dat?!

later zijn we gaan zwemmen bij een dichtbij gelegen strandje. wij stonden daar rustig, zwom er opeens een pinguin tussen ons door (30 cm afstand) zo cool!

na het zwemmen zijn we terruggegaan naar de boot om onze snorkelspullen op te halen. toen zijn we met der ubberboot naar de andere kant van Bartholomé gevaren. onze gids ging zelf niet mee het water in, maar een crewmember van onze boot wel. na hem, ging ik het water in en na nog geen 10 minuten schreeuwt hij ongeveer tegen mij: shark! en wijst naar mij. na mijn vorige ervaring met haaien, wist ik welwat te doen > terug naar de boot. ik hield het voor gezien deze keer. de rest vond het prachtig, maar ik vond het wel best voor die dag, ik geloofde ze wel. later zagen ze nog eens acht samen zwemmen en hij maar zeggen dat ze heel klein waren en niks deden, maar ik heb een paar foto´s gezien (jongen uit engeland had een digitale camera die het ook onder water deed en geloof mij, zo klein waren ze niet..)

vanmiddag midden op de dag in de volle zon naar de top van batholomé island geklommen, om daar de beroemde foto te nemen. daarna nog een half uurtje op het strand rondgehangen en toen teruggegaan naar de boot.
Morgen mn laatste dag alweer.. time flies when you´re having fun! hihi


26e Santa Cruz

we hebben echt geluk gehad de afgelopen dagen, wnat vandaag hebben we voor het eerst een beetje regen. vanochtend zijn we naar het Charles Darwin Research Center gegaan. we hebben daar de beroemde george (laatste van zijn soort) en Diego (grootste landschildpad) gezien, een basin met babyschildpadjes en het verschil tussen een gewone landleguaan en een landleguaan die alleen op Santa Fé voorkomt.

daarna wouden we de bus nemen om naar het vliegveld te gaan, maar de bus was stuk en dus werden er een paar jeeps geregeld.

bij het vliegveld aangekomen, was het vliegtuig al vertrokken (we waren nog wel op tijd, maar ze hadden het vliegtuig gewoon eerder later gaan..) dus toen moesten we op de eerstvolgende vlucht wachten. twee uur later..

ik kwam dus uiteindelijk om een uur of 4/half 5 weer in Quito aan. wat een grote, vieze, lawaaierige stad is het dan..

met mn huisgenootjes bijgekletst en ´s avonds lekker op de bank gehangen en desperate housewives gekeken hihi.


Vandaag (zondag) vroeg opgestaan, tas gepakt en nu zit ik alweer dik twee uur achter internet hihi.

  • 27 April 2008 - 20:27

    Margreet:

    Prachtige foto's van Galapagos !!!!

    groetjes Margreet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ecuador, Quito

Zuid-Amerika

Recente Reisverslagen:

02 Juli 2008

...

28 Juni 2008

mn echte laatste daggie

22 Juni 2008

feliz compleaños a mi!

16 Juni 2008

*zucht*

12 Juni 2008

Bolivia
Berber

Actief sinds 13 Maart 2008
Verslag gelezen: 135
Totaal aantal bezoekers 44267

Voorgaande reizen:

25 Januari 2015 - 23 Juli 2015

Nieuw Zeeland & Zuidoost Azië

10 Februari 2011 - 03 Augustus 2011

Zuid-Afrika

02 Maart 2008 - 29 Juni 2008

Zuid-Amerika

Landen bezocht: