GALAPAGOS!! - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Berber Brand - WaarBenJij.nu GALAPAGOS!! - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Berber Brand - WaarBenJij.nu

GALAPAGOS!!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Berber

27 April 2008 | Ecuador, Quito

jaja ik ben weer terug van weggeweest.
in mn vorige berichtje schreef ik dat ik jullie deze keer even bij zal babbelen over van alles en nog wat, maar ik ben zo enthousias over de galapagos, dat ik daar maar mee begin ;)

tijdens mn trip heb ik elke dag even op een paar losse blaadjes bijgehouden wat ik die dag gedaan heb, dus ik zal hier mn ´dagboek´ even overtypen.


22e San Christobal

met mn verbrande huidje zet ik mn eerste voet op de Galapagos. bij het vliegveld werden we opgewacht door twee zeer bruine mannen (een crewmember en de gids). we werden naar de haven gebracht en na daar even gewacht te hebben op onze speedboot, ben ik al helemaal verkocht! Hier ga ik me wel vermaken de komende 5 dagen!! dat is één ding wat zeker is.

eerst even geluncht en toen direct de stoute schoenen aangetrokken en een hike gemaakt op Lobos Island. we hebben daar gezien;
- zeeleeuw + jong
- rode fregatvogels
- blue footed boobies
- marine iguanas
- lizzards
- prachtig gekleurde krabben
- pelikanen

Daarna teruggegaan naar de boot want we zouden deze middag ook met zeeleeuwen gaan zwemmen. onze gids had die middag allemaal verhalen verteld over wat er begeurd was op het eiland en daarmee had hij me niet zeer enthousiast gemaakt over het zwemmen. (zo zijn hier kwallen, aalen en haaien(!), maar niet gevaarlijk hoor zegt hij elke keer na 7 bloedrige verhalen te hebben verteld..)

met de gedachte ´ik ben hier toch maar één keer, dus moet ik het doen, anders krijg ik er spijt van´ heb ik toch maar mn boeltje bij elkaar gepakt (duikbril en zwemvliezen) en ben ik in de boot gaan zitten.

toen we in onze rubberboot zaten, vlogen de babyzeeleeuwen letterlijk al om ons heen, zo enthousiast waren ze om met ons in het water te spelen.

eenmaal gewend aan de temperatuur, gleed ik ook voorzichtig het water in en na wat voorzichtig aftasten, was het echt GEWELDIG!!

het was zóóó mooi! ze zwemmen onder je door, springen over je heen, komen recht op je af en duiken op het laatste moment langs je heen. zo cool!

we zitten trouwens op een supermooie boot (the galaxy) waar 16 mensen op kunnen, maar waar we nu met zn 9enen op zitten;
- ouder stel uit Frankrijk
- gezin uit Zwitserland met kids van 6&8
- jongen van 22 uit Engeland
- man van achterin de 40 uit Denemarken (kwam tegelijk met mij aan)
- ik uit Holland!
- de gids
- handjevol bemanningsleden.


23e Santa Fé

Vannacht begonnen we om 03.00 te varen. Ik schrok natuurlijk weer wakker van al het geluid en het hevige geschud. dus ik werd echt wakker, zo van; what the..
ohja ik zit op een bootje!

op zich heb ik verder weigig tot geen last van de zee en ben ik ook (nog) niet ziek. (AFKLOPPEN)

vanochtend hadden we om 7 uur ontbijt, maar ik was helemaal vergeten dat het hier één uur eerder is dan in Ecuador, dus ik was om 6 uur al startklaar. Ik als doorgewinterd ochtendmens... hihi

er was natuurlijk nog helemaal niemand, dus heb ik mn fototoestel gepakt en een rondje gemaakt op het dek. (ja, je bent toerist of je bent het niet he) Iedereen sliep nog, de zon kwam op, de beesten begonnen actief te worden. zo mooi!!

Vanochtend een hike gemaakt op het eiland. we hebben gezien;
- reuzecactussen
- landiguanas
- op een meter afstand door een zeeleeuwengroep gelopen > Prachtig!

daarna zijn we in de baai gaan snorkelen. heel veel gekleurde vissen, soms echt scholen tegelijk.
ben je rustig visjes aan het bekijken, schiet er opeens een volwassen zeeleeuw onder je door. echt te gek!

we waren opeens al een uur/anderhalf lekker aan het peddelen in het water toen ze naar ons zwaaiden in de boot dat we kant op moesten komen. ik dacht; het is tijd, we gaan terug naar de grote boot, maar toen ik dichterbij kwam werd me verteld dat er een immense haai (bullshark van 3 meter!!) rondzwom die vreemd gedrag vertoonde.. (normaal gesproken zig-zaggen ze naar mensen toe en zwemmen er een paar rondjes omheen omdat ze nieuwsgierig zijn, maar nu zwom hij recht op de deen uit onze groep af.

lekker dan, stapte uitgerekend ik weer als laatste de boot in whaha. toen ik in de boot zat, zei de gids dat ik net op tijd was, omdat hij vlak onder me door zwom. goed dat ik dat allemaal niet gezien heb.. aaagh!!

´s middags zijn we doorgevaren naar Santa Cruz en zijn we met de speedboot de magroven (bomen in het water) ingetrokken. eerst zagen we alleen een paar kleine haaien die steeds weer opnieuw voorbij kwamen en wat dus niet heel indrukwekkend was. dus wij zeiden zo voor de grap tegen onze chauffeur; show us something big, big turtles for example.

we gingen dus dieper het woud in (dit keer met roeispanen) en guess what; opeens kwam er een hoofd van een reuzenschildpad boven het water uit! en toen nog één! Het was een stelletje wat een hele liefdesceremonie voor onze neus opvoerde.

We stonden echt eerste rang met onze boot, dus ik heb een hele fotosessie gemaakt van twee reuzenschildpaden die seks hebben, gha!

Was heel mooi om te zien. ze dansden als het ware helemaal om elkaar heen. ´t was zo mooi, geen motoren aan, iedereen fluisterde en onze twee hoofdpersonen.
PRACHTIG!! (en dat in het wild)

toen we daar trouwens ronddobberden waren er inmiddels ook twee andere rubberboten aangekomen van een andere boot. en wie zaten er o.a. op die boot?!
Richard en zn zoon! (Richard was een van de mensen die samen met mn ouders in de jungle zat en waarmee ik ook twee keer mee uit eten ben geweest.)

Ik wist wel dat hij hier ook was, maar niet op welke boot en welke eilanden zij zouden bedoeken. wel grappig, hebben we even gebabbeld en toen zei hij dat hij mn ouders ook al had gezien op een ander eiland...


  • 28 April 2008 - 01:08

    Gienke,jacob:

    HIER HEBBEN WIJ NIETS AAN TOE TE VOEGEN. GALAPAGOS IS GEWOON GEWELDIG!!!!!!!!!!!!

  • 28 April 2008 - 05:37

    Willie En Co:

    Hallo daar ,

    Ja dat moet wel geweldig zijn om dat allemaal in het echt te zien ( video's en reisverhalen zijn al zo mooi !!!)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ecuador, Quito

Zuid-Amerika

Recente Reisverslagen:

02 Juli 2008

...

28 Juni 2008

mn echte laatste daggie

22 Juni 2008

feliz compleaños a mi!

16 Juni 2008

*zucht*

12 Juni 2008

Bolivia
Berber

Actief sinds 13 Maart 2008
Verslag gelezen: 159
Totaal aantal bezoekers 44298

Voorgaande reizen:

25 Januari 2015 - 23 Juli 2015

Nieuw Zeeland & Zuidoost Azië

10 Februari 2011 - 03 Augustus 2011

Zuid-Afrika

02 Maart 2008 - 29 Juni 2008

Zuid-Amerika

Landen bezocht: