Allemaal beestjes! - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Berber Brand - WaarBenJij.nu Allemaal beestjes! - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Berber Brand - WaarBenJij.nu

Allemaal beestjes!

Door: Berber

Blijf op de hoogte en volg Berber

28 Februari 2011 | Zuid-Afrika, Port Alfred

Lieve lezers *kwijl*,

Laat ik beginnen met een dankwoord naar jullie allen, want volgens mij hoort dat zo als je een weblog aan het schrijven bent. Dus bij deze: bedankt voor alle smsjes, kaartjes, pakketjes etc. (zwaar overtrokken dit…)

Deze week had ik het echte Afrika-gevoel. Vorige week woensdag hebben we met school de Lalibela lodge bezocht. Het was de bedoeling dat we de verschillende accommodaties zouden bezoeken (wat we ook gedaan hebben), maar het was natuurlijk veel leuker om beestjes te spotten. We hebben heel wat vlees voorbij zien komen, maar de olifant (one of the big five) is in de pocket. Ik had wel het idee dat we in een soort dierentuin waren aanbeland, want het waren geen national geographic taferelen, maar mij hoor je niet klagen.

De rest van de week was allemaal school school school, dus niet echt boeiend om hier te vermelden. Dus dan gaan we over naar het leisure gedeelte van mijn tijd hier in Afrika, ik studeer het niet voor niets natuurlijk. Moet wel even goed onderzoeken wat hier allemaal te doen is. Vrijdag zijn we (mijn huisje met Marloes, Floor en Kyra) samen met drie meiden uit een ander huisje (speciaal voor Pleuni: Pleuni, Ilona en Bo) naar Chintsa gegaan. Een klein plaatsje aan de kust waar we een briljant (ik zeg: briljant) hostel hadden. We sliepen in een soort boomhut en we konden gratis gebruik maken van een paar kano’s die beneden bij het meertje lagen. Waar vind je dat nu nog? Oja, ik ben net nog vergeten te vertellen hoe we naar Chintsa toe zijn gegaan, want nu komt het: we gingen met twee huurauto’s! En je raadt het misschien al: wie ging er rijden? IK! Ging dat goed? Ja dat ging goed! Afgezien van het afslaan halverwege een vrij lange steile heuvel met bovenaan een stoplicht en onder mij tien auto’s die stonden te toeteren. Ja, die hellingproef is niet helemaal mijn ding, waar kan je dat nou oefenen in Nederland?! Ik dacht eerst dat het vrij lastig was om links te rijden, maar dit ging vrij soepel. Soms deed ik nog wel eens de ruiterwissers aan in plaats van de richtingaanwijzers, maar ja die kleinigheidjes houd je.

Ook zijn we nog een keer naar een game reserve geweest, maar nu om te gaan quad rijden! Ik had hier goede herinneringen aan overgehouden uit Zuid-Amerika, dus dit zag ik wel zitten. En, lieve lezers, ik kan jullie zeggen: dit was fan-tas-tisch!! Het rijden op zich was al heel gaaf met allemaal hobbels en kuilen in de weg, maar toen de giraffes en zebra’s naast je en over de weg heen renden, was het helemaal een echte BELEVING! Whaha als in een experience economy, leisure mensen.

Als afsluiter wil ik graag nog een quote van Floor met jullie delen. Bij de uitleg van onze studie vertelde ze het volgende: I study Leisure Management, that’s management in the leisure-industry!
Hoe komt ze er op?!

  • 28 Februari 2011 - 18:02

    Willie En Co :

    Hey Berber ,
    Alvast Gefeliciteerd met moeders.....
    Zal morgen eens even aan je moeder vragen hoe ze jouw stukje vond , vooral dat gedeelte over die auto !!!!
    We kijken uit naar je volgende verhaal
    Groet'n .........

  • 28 Februari 2011 - 18:12

    Chantal:

    Whahaha ik lach me kapot om je hellingproef!! M'n collega's kijken me een beetje raar aan.... Ik zie het al zo voor me ;)
    X

    Ps. ik stem ook thee, maar koffie klonk leuker!
    Daag!


  • 28 Februari 2011 - 18:43

    Berber:

    whahaha koffie voor de vorm. Dat kan natuurlijk niet he Chantal..

  • 28 Februari 2011 - 20:57

    Mem:

    moeders weet wie het stukje over de auto schrijft.

  • 28 Februari 2011 - 22:09

    Nichie:

    weer wat geleerd, waar zo'n weblog al niet goed voor is.

  • 01 Maart 2011 - 05:06

    Joop:

    Ik zeg Top Burpje;)
    Je kunt altijjd nog collumnist worden;)

  • 01 Maart 2011 - 09:45

    Ilona:

    Wat jammer dat jij de buffels gemist hebt! Pleuni en ik zagen ze in grote getalen toen jullie doorgereden waren! ;)

  • 01 Maart 2011 - 14:05

    Berber:

    @ Ilona: Ja hoor..!

  • 01 Maart 2011 - 14:50

    Wilka:

    hej Berber! Leuk om je verhalen te lezen! Ik volg je! xus Wilka

  • 02 Maart 2011 - 20:17

    Roefie:

    berber geweldig

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Port Alfred

Berber

Actief sinds 13 Maart 2008
Verslag gelezen: 145
Totaal aantal bezoekers 44215

Voorgaande reizen:

25 Januari 2015 - 23 Juli 2015

Nieuw Zeeland & Zuidoost Azië

10 Februari 2011 - 03 Augustus 2011

Zuid-Afrika

02 Maart 2008 - 29 Juni 2008

Zuid-Amerika

Landen bezocht: