mn eerste week in peru - Reisverslag uit Cusco, Peru van Berber Brand - WaarBenJij.nu mn eerste week in peru - Reisverslag uit Cusco, Peru van Berber Brand - WaarBenJij.nu

mn eerste week in peru

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Berber

02 Mei 2008 | Peru, Cusco

woensdag had ik mn eerste volle werkdag. best wel raar. de fysiotherapieruimte was gesloten, omdat ze daar momenteel aan het werk waren. ik moest dus de hele dag bij mijn eigen afdeling helpen.

eerst ´s ochtends geholpen met ontbijt. daarna de ramen gewassen met kranten en daarna heb ik geholpen met het tandenpoetsen. was natuurlijk zo gebeurd, mdat ze meesten maar twee of drie tanden hebben. toen dt klaar was nog met een paar oude vrouwtjes een praatje gemaakt en toen was het alweer tijd voor de lunch.

als ik dit zo vertel lijkt het dat het echt een piece of cake is en dat ik zo klaar ben, maar zo´n dag duurt heel lang, omdat je die oudjes niet begrijpt en omdat het allemaal heel veel tijd in beslag neemt..

hier ben ik de enige vrijwilliger, wathet ook weer moeilijker maakt, omdat ik niet echt met iemand kan overleggen of een plan in elkaar kan zetten.. in Quito was ik ook heel vaak de enige die alleen het klusje moest klaren, maar daar had je het zo druk dat ik dat af en toe wel lekker vond. ik ben dan ook liever druk bezig, dan dat ik op zoek moet naar werk, want zo voelt het hier.. ik zie het doel van mijn functie hier ook nog niet echt..

woensdag was hetnatuurlijk koninginnedag, dus ik had de hele dag mn oranje t-shirt aan, oranje sjawltje om en mn oranje oorbellen in. mijn huisgenoot kende een paar andere nederlandse meiden en dus zijn we ´s avonds naar een nederlandse bar geweest (jaja die zitten tegenwoordig ook overal)om een klein feestje te bouwen. best raar om te zien; iedereen in het oranje, iedereen spreekt je eigen taal en hetis een groot oerhallands feest inclusief haring en de polonaise hihi. daarna nog uit geweest in de stad, wat erg gezellig was. was rond een uur of 3 weer thuis..

gister (donderdag) was het labor day (1 mei = dag van de arbeid) dus was haast iedereen vrij (including me). ik had dan ook van te voren al een dagtrip met school geboekt om sowieso wat van de omgeving te zien, maar ook om een beetje tussen de mensen te komen, aangezien dat hier heel moeilijk ging. (ga niet naar school, waar alle andere studenten zijn, ik zit in een huis met een paar oudere vrouwen die vriendinnen van elkaar zijn en ik ben de enige vrijwilliger op mn werk, best lastig dus)

mn daytrip ging naar de incaruines van pisac en ollantaytambo en we hebben een paar kleine marktjes bezocht. was echt supermooi en heerlijk om er even tussenuit te zijn. ´s avonds had ik met een nederlands meisje (is een vriendin van een vriendin van mij) afgesproken die op dit moment ook in Cusco is. heerlijk weer oerhollands te kletsen over van alles en nog wat.

vandaag weer gewerkt en nu heb ik dus weekend! HEERLIJK
net dik anderhalf uur met mn ouders op skype bijgebabbeld en ik ga zo even boodschappen doen, mn kamer opruimen (want mn kamergenootje komt vanavond weer terug en dan voor het eerst een fatsoenlijke maaltijd koken hihi)

morgen doe ik weer een daytrip met school en dan ga ik onder andere naar de 4 incaruines rondom Cusco bezoeken.

zondag blijf ik in Cusco en ga ik samen met peter (man uit engeland, zo´n jaar of 50, zelfde dag als ik begonnen in Cusco) de stad verkennen.


  • 02 Mei 2008 - 21:51

    Paps:

    Wat een techniek dat Skype. Heerlijk om zo met je bloedeigen meissie te praten! Ook nog de webcam er bij aan! Zo ver weg en toch dichtbij. Veul plezier komend weekend!!

  • 03 Mei 2008 - 13:25

    Willie En Co:

    Hoi Berber ,

    Zo ken ik je weer , vol plannen , klaar voor het weekend .....HAVE FUN !!!!

    Doeg............

  • 04 Mei 2008 - 14:39

    Ciska:

    Hallo Berber,

    Dus ff wennen allemaal als ik het zo lees.
    Wel erg leuk dat jullie koniginnedag daar ook hebben gevierd, mooi man.
    Wat ook erg leuk is het mooie broekje Voor Sem.
    Hij ken net hij moest niet kleiner maar is erg leuk mooie kleuren. Hartstikke bedankt.Toppie.
    Maak in ieder geval een foto kun je het zien.
    Nogmaals bedankt ook namens Harry en Sem.
    Zet hem op daar.
    Dikke kus Ciska.

  • 06 Mei 2008 - 22:38

    Elmer:

    Hee zussie!

    Hoe is het daar in Peru?! Hoop dat je inmiddels al wat uit je ondiepe putje hebt kunnen klimmen al klinkt het wel een beetje bekend!
    Als je tijd hebt moet je zeker even langskomen in Bolivia! en anders zie ik je wel een keer op je boerderij of moet je maar een keer koffie/wodka/rum/bier/ranja of water bij mij in Utrecht komen drinken!!!
    Handig trouwens zo´n waarbenjij.nu! :)
    Veel plezier!

    Chao Elmer

  • 07 Mei 2008 - 16:12

    Kirsten:

    Hey Berber,

    Gaaf je verhalen te lezen en nog leuker dat je met Ruth hebt afgesproken ;)
    Succes daar!

    Groetjes! (vanuit china)

  • 09 Mei 2008 - 06:55

    Marjolein:

    Leuk om te lezen wat je allemaal meemaakt..

    Lekker van genieten!!!

    en nu is het alweer bijna weekend, kun je weer bijkomen en mooie dingen gaan zien.

    liefs, Marjolein

  • 10 Mei 2008 - 03:25

    Hidde:

    En je gedraagt je een beetje met Ruth jongedame..beetje te roddelen.. :P

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Cusco

Zuid-Amerika

Recente Reisverslagen:

02 Juli 2008

...

28 Juni 2008

mn echte laatste daggie

22 Juni 2008

feliz compleaños a mi!

16 Juni 2008

*zucht*

12 Juni 2008

Bolivia
Berber

Actief sinds 13 Maart 2008
Verslag gelezen: 114
Totaal aantal bezoekers 44301

Voorgaande reizen:

25 Januari 2015 - 23 Juli 2015

Nieuw Zeeland & Zuidoost Azië

10 Februari 2011 - 03 Augustus 2011

Zuid-Afrika

02 Maart 2008 - 29 Juni 2008

Zuid-Amerika

Landen bezocht: