Vacantione! - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Berber Brand - WaarBenJij.nu Vacantione! - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Berber Brand - WaarBenJij.nu

Vacantione!

Door: Berber

Blijf op de hoogte en volg Berber

15 April 2011 | Zuid-Afrika, Port Alfred

Daar ben ik weer. Het schrijftalentje van PA (niet mijn woorden)!

Ik zal verder gaan waar ik de laatste keer gestopt ben: weekendje Addo.
We gingen roadtrippin’ met 3 auto’s en 13 mensen. Beetje toeren en gaan! Ik was gebombardeerd tot kaartlezer in één van de auto’s. En ik moet zeggen; dat ging verbazingwekkend goed. ;)

Onze eerste stop was Port Elizabeth wat ongeveer twee uur rijden van Port Alfred af ligt. Waren we halverwege, zegt onze chauffeur (Pleuni) opeens: volgens mij ben ik m’n tas vergeten. Hup auto aan de kant van de weg. Kofferbakcheck. En inderdaad; geen tas van Pleuni. Omdraaien en weer terug. Bij de hereniging in PE, hebben we onze spullen in het hostel gedumpt en de stad ingegaan. Eerste stop: het stadion. De voetballiefhebbers in de groep hielden voet bij stuk en smeten zelfs met geld om een bezoek te brengen aan dit stalen bouwwerk. De bewaking dacht hier alleen anders over. Verder die dag een beetje rondgeslenterd langs de boulevard en dolfijnen gezien, maar dat doet me al niet meer zoveel.. (jawel hoor, erg leuk!)

De volgende dag zijn we naar Seaview Lion Park gegaan, waar we dus leeuwtjes hebben geaaid. Ik had hiervoor de peuters en de pubers uitgekozen. Ik dacht; dat doe ik even, maar ze waren groter dan ik dacht. Hoewel het leeuwen waren, kruis ik ze nog niet aan op mijn Big 5-lijstje; het waren gewoon tamme grote katten..

De tweede nacht hebben we in een hostel (The Aardvark) dichtbij Addo Elephant Park geslapen. Toen we daar aankwamen zag het er een beetje pauperig uit met een soort van woonwagenkamp naast het terrein, maar op een gegeven moment zag je dit helemaal niet meer, omdat het hostel echt perfect was. Er waren hangmatten, heerlijke stortdouches en echt een voortreffelijk ontbijt! Het plan was om ’s avonds alvast een ritje te maken tussen de wilde beesten, maar alle tours zaten al vol, dus dat feest ging helaas niet door.

We zijn toen dus zondags naar Addo geweest. Eerst zelf twee uur rondgereden in onze huurautootjes, daarna een game drive gedaan van twee uur om daarna weer met eigen vervoer van de ene uitgang naar de andere te rijden door het hele park heen. Erg veel olifanten gezien, dus nu echt: check! En nog een ander diertje gespot die ook in dit rijtje thuishoort: de buffel. Check! Verderop die week ook een neushoorn aangevinkt (check!) tijdens een lodge visit bij Pumba Game Reserve. Dus nog twee te gaan: leeuw & luipaard.

Alle hotelschoolmensen van Stenden hadden laatst ook een praktijkdag op school. In Leeuwarden zit er een hotel aan school vast waar studenten aan het werk zijn om zo ervaring op te doen en om punten te scoren voor school. Hier is dat niet, dus doen ze één keer in de zoveel tijd een function (zoals dat hier heet). Dit keer was het thema: Vintage Carnaval Dinner. Als klas hadden we een tafel gereserveerd en hebben we dus met bijna iedereen op school gegeten. Dit keer stond er in plaats van een normaal kippetje, rijst en een blaadje sla, een vier gangen diner op het menu. Was erg geslaagd!
Gister heb ik de laatste gitaarles gehad. Ik moet zeggen dat het spelen moeilijker is dan ik dacht. Maar na iets van acht lessen zie ik toch enige vooruitgang: ik kan al Happy Birthday, Jingle Bells en Aura Lee (van Elvis). Dus; voor feesten en partijen weet je nu bij wie je moet zijn.

Dan nog even kort een update qua school: het eerste moduul zit erop!! Ons verslag is ingeleverd, de eindpresentatie is gedaan en de toets is gemaakt. Op hoop van zegen. Nou wil ik niet sentimenteel overkomen, maar het gaat toch wel verdomde snel hier. Ik zie dit avontuur in etappes (moduul 1, reizen, moduul 2, reizen), maar de eerste etappe is alweer ten einde..

Gisteren heb ik mijn ouders opgehaald van het vliegveld in Port Elizabeth (verrassing!) en morgen begint onze twee weken vakantie richting Kaapstad. Daar gezellig Koninginnedag vieren en dan terugvliegen naar PE. Dinsdag 3 mei begint mijn volgende module Wildlife Management. Ik zit dan samen met 20 anderen 10 weken lang in de middle of nowhere. Geen internet. Geen bereik voor je telefoon, dus dat wordt nog lachen.

Toedeloe!

p.s.: voor de geïnteresseerden onder jullie; de stage bij Joop (vd Ende) is het helaas niet geworden. Ze hadden al iemand anders met dezelfde kwaliteiten. Kan dat? Schijnbaar… Maar ja, nu kan ik dus weer opnieuw beginnen met zoeken, brieven schrijven, mezelf verkopen (klinkt eng) en leuk lopen doen. Enig!

p.p.s.: nu echt serieus: superleuk om steeds post te ontvangen. Vooral mijn eigen mama is hier erg goed in, maar ja wat verwacht je ook anders van een postbode pur sang?! ;)

  • 15 April 2011 - 11:17

    Paps:

    Eindelijk ben ik de eerste die reageert..... We zijn gisteren aangekomen en gaan checken of alles klopt wat Berber opschrijft....

  • 15 April 2011 - 11:32

    Ilse:

    Berber, eindelijk weer een verhaal van jou! Als ik het zo lees duurt het ook nog wel even voordat je volgende berichtje komt ;) Leuk dat je ouders er zijn, geniet er van..!

    Enn.. wat super jammer dat de stage niet door gaat! helaas, maargoed, dat zoeken en solliciteren komt vast ook wel weer goed.. en desnoods begin je iets later!

    xx Ils

  • 15 April 2011 - 11:45

    Willie En Co.....:

    Hallo Berber ,
    Geniet van jullie vakantie samen !!!!
    En wat die stage betreft ......dom hoor van hun dat ze jouw niet hebben willen ! Maar jouw kennende komt ook dat weer goed ........

    Dikke smok voor jullie allemaal en GENIET !!!

  • 15 April 2011 - 15:23

    Joop:

    Hey Burrie,

    Weer een geniale story, ala Burp! Dat mag ik altijd wel, en moet altijd wel schuddebuiken tijdens het lezen;)
    Leuk dat vaders en moeders ook geárriveerd zijn, wie had dat ooit durven dromen;) Nu kan moeders ook nog haar Engels in praktijk brengen, wie wil dat nou niet..!
    Hier alles z'n gangetje, de drukte is nu volop begonnen bij ons, en straks even tijd maken voor Queenday @ A'dam! Binnekort nog een keer tijd om te skypen?

    Ajetoo- Harry

  • 15 April 2011 - 17:39

    :

    Burb, ik weet zeker dat je jezelf goed verkoopt!;)

  • 15 April 2011 - 17:40

    Fenna:

    Berb! ouwe avonturier!! Heel veel fun! En wat gaaf dat je ouders op visite zijn! :D heel veel plezier in Kaapstad, koninginnedag en wildlife management!


  • 15 April 2011 - 17:41

    Mem:

    mijn engels ophalen??
    niet nodig, ik praat afrikaanders.
    toertje PA gedaan, incluis strand. op school gegeten en geinternet.
    als echte studenten.het leven is zo slecht nog niet in ZA.
    morgen op weg naar kaapstad.
    met meerdere tussenstops.30 april koninginnedag vieren in cape town.
    2 mei terugvliegen naar PE.
    ...en 's avonds naar de reutery in grahamstown.alsof je thuis bent.groetjes gienke

  • 15 April 2011 - 18:18

    Arendina:

    mooi verhaal.
    jullie een fijne vakantie samen en hidde en ik maar zwoegen met de post
    groetjes arendina

  • 16 April 2011 - 09:52

    Jolanda:

    He Berber
    We zullen met pinksteren alle verhalen wel horen over jou en de gezamelijke vakantie in Kaapstad.
    Leuk.
    Nog veel plezier
    Jolanda

  • 17 April 2011 - 23:45

    Chantal:

    DAAG! Leuk verhaal zoals altijd ;)
    Maar wat een @#%$*@ dat ze je niet hebben aangenomen!! Gelukkig heb je genoeg afleiding komende 2 weken. Leuk dat je paps en mams er zijn! Ik vroeg me vorige week al af wanneer ze zouden komen... Kunnen we nog skypen voordat je in de bush bush verdwijnt?
    DAAG!


  • 18 April 2011 - 10:26

    Mam Van Floor:

    ik wil wel je manager worden om de bookingen die nu binnenkomen voor een optreden te regelen.

  • 18 April 2011 - 16:55

    Margreet Bakker:

    Zeg, Gienke, hebben jullie nu 4 of 3 kippen??????

  • 19 April 2011 - 15:01

    Berber:

    @ Margreet: heb je er een vermoord??
    Nee hoor, we hebben er drie. ;)

    Verder alles goed hier met mn papa en mama. We zijn inmiddels al een paar dagen onder de pannen en al heel wat gezien. Zijn nu in Oudtshoorn (met van die grote vogels..) en morgen gaan mn papa en ik van een berg naar beneden fietsen!! Leuk he mam? whahaa

  • 20 April 2011 - 06:15

    Willie:

    Margreet ....wat zul jij lekker geslapen hebben vannacht !!!
    HAHAHA groetjes

  • 20 April 2011 - 11:16

    Liejen:

    Hallo 10 weken geen internet? hoe moet dat nou met je woeste stories? Noteer je de boel voor in de bundel?

  • 22 April 2011 - 15:48

    Berber:

    @ de mensen die mn moeder eventueel een smsje zouden willen sturen... die oude koelkast heeft het eindelijk begeven. Tijd voor een Ipad!

  • 23 April 2011 - 06:15

    Willie:

    OOOOOOOOOOO wat jammer !! Maar ze weet vast wel dat ik iedere dag aan haar denk !!! Groet'n daar en nog heel veel reisplezier ........

  • 03 Mei 2011 - 17:27

    Gienke:

    nog twee dagen te gaan.
    het heeft even geduurd voordat ik mijn draai gevonden had, maar afrika is een fantastisch land met fantastische mensen.
    de 14 dagen met berber en vele anderen was een geweldige ervaring.
    bij deze wil ik alle mensen van stenden alsnog bedanken voor een geweldige tijd.
    gienke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Port Alfred

Berber

Actief sinds 13 Maart 2008
Verslag gelezen: 186
Totaal aantal bezoekers 44303

Voorgaande reizen:

25 Januari 2015 - 23 Juli 2015

Nieuw Zeeland & Zuidoost Azië

10 Februari 2011 - 03 Augustus 2011

Zuid-Afrika

02 Maart 2008 - 29 Juni 2008

Zuid-Amerika

Landen bezocht: